De eerste drie dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Bambacht - WaarBenJij.nu De eerste drie dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Bambacht - WaarBenJij.nu

De eerste drie dagen

Blijf op de hoogte en volg Bo

05 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia,

Nou hier zit ik dan op het eiland in mijn kamertje met een ventilator op mij gericht. De eerste drie dagen van mijn avontuur in Korsou... Wat een rollercoaster vol emoties, planningen en verkenningen.
De eerste dag is voornamelijk de vliegreis geweest. Na een erg emotioneel afscheid ging ik dan eindelijk met 5 andere meiden zelfstandig verder op Schiphol. Ik zat in een Airbus vliegtuig. Jeetje wat was dat ding groot. Ik voelde me dan ook heel machteloos toen ik het vliegtuig zat. Dat ding moest mij en honderden andere passagiers 10 en half uur in de lucht houden. De reis is eigenlijk redelijk snel voorbij gegaan. Hebben beetje lopen kletsen onderling. Het relaxte was dat er een schermpje voor in de stoel was geinstalleerd, dus vervelen hoefde ik mij niet. Ik heb de films gooische vrouwen 2 en Lucy gekeken. Prima tijdvermaak en zeker met de radio met raw muziek. Ook de service was prima. Continu eten en drinken en als we wat nodig hadden mochten we gewoon naar achteren lopen. Wat voor ons niet ver was aangezien we helemaal achterin zaten. Het raarste wat ik mee heb gemaakt in het vliegtuig is dat ik een spontane bloedneus kreeg. Het bloeide flink door en werd duizelig, dus de stewardess moest een beetje EHBO uitvoeren. Dacht echt van dat moet mij weer overkomen. Verder is de reis echt prima verlopen. Geen reisziekte en niet geslapen.
Na die enorme lange maar kort durende vliegreis kwam ik eindelijk in Villa Ananas 2 aan. Wauw de indrukken kwamen binnen en daardoor ook het besef dat ik echt 6 maanden hier verblijf en niet de mensen om me heen heb die ik lief heb. Dit was moeilijk, maar de huisgenoten die er waren deden sociaal waardoor het iets makkelijker was. Ik heb de avond van aankomst lekker mijn eigen kamertje ingericht waardoor het al meer als thuis voelde. Op de kast hangen fotos, op het bureau staat mijn prachtige afscheidscadeau van vrienden, op de vensterbank staan de beschermengeltjes, op bed ligt Beertje Luuk en aan de lamp hangt mijn dromenvanger. Na mn kamer ingericht te hebben ben ik nog even buiten gaan kletsen en daarna optijd mn bed in gegaan. 00.30 sloten eindelijk mijn ogen na een lange tijd wakker zijn.
Dag 2 was erg hectisch. De huur moest betaald worden, maar de pinautomaten waren leeg of deden het niet. De eerste boodschappen moesten gedaan worden, waardoor ik meteen mijn rekenskills naar voren moest toveren, want sommige dingen zijn hier echt belachelijk duur vergeleken met Nederland. Dus dan maar de meer onbekendere merken! Wat ik meteen merkte op deze dag is dat een auto ECHT onmisbaar is. Ik kwam niet verder dan 10 minuten lopen, omdat je anders bekand uitdroogde met die hitte en een fiets is hier een no go. Levensgevaarlijk zelfs. We hebben uiteindelijk savonds een overeenkomst kunnen sluiten met een autodealer en hebben nu een rijbare blauwe mazda. Mooi is ie niet, maar het rijdt zeg ik maar. Verder heb ik op dag 2 aan mijn kleurtje gewerkt aan het zwembad en voornamelijk geskyped met iedereen, waardoor ik ook duizend keer een virtuele rondleiding moest geven. Skype doet me erg goed als ik mij niet op en top voel. De reacties van de mensen zijn dan fijn en een gezicht zien ipv alleen horen doet wonderen. Na een regel/relaxmiddag zijn we met het hele huis lekker uit eten geweest bij Zuikertuintje en dan het restaurant De Heeren. Leuk restaurantje en leuke muziek! Stond alleen vrij koude wind dus dat was minder aangezien we buiten zaten met een man of 25. Het eten was te doen. Het was pasta dag, dus ik dacht mmm dat wordt smullen. Heb uiteindelijk een spaghetti met kip op. Deze was echt te zout en daardoor dus ook minder lekker. Uiteindelijk ben ik om 23.45 gaan slapen.
Dag drie was echt de beste dag tot nu toe. Ik heb gereden in de auto en de andere twee meiden waar ik het mee deel ook. Dit was 5 minuten wennen maar daarna reedt het echt heeerlijk! We hebben al een aantal keer gehad dat we niet wisten waar we reden, maar gelukkig heb je op het eiland een paar herkenningspunten. Zo heb je de enorme brug waardoor je weet dat daar Punda en Otrobanda liggen. En je hebt hier een Ring. De ring is een weg die overal naar toe leid. Zodra je die volgt kan je niet verdwalen. Erg prettig dus! En als je dan nog de weg kwijt bent heb je nog altijd een Nederlandse mond. Zo was dat gisteren bij ons. We zouden naar Kokomo beach gaan met twee auto's, maar wij reden als achterste auto en waren de voorste halverwege kwijt geraakt waardoor wij niet meer wisten hoe en was. Toen zijn we gestopt en hebben we gevraagd waar het dichtstbijzijnde strand was. Uiteindelijk zijn we bij Mambo Beach uitgekomen. Echt enorm gaaf en relaxt strand. Het kan nog mooier naar mijn mening, maar voor het eerste strandje was dit helemaal prima. Heb lekker gezond, gesnorkeld en mijn eerste cocktail gedronken namelijk PinaColada. Oftewel deze dat was echt enorm genieten, want door het verkeerd rijden hebben we ook al een en ander gezien van het eiland. De pondjesbrug zijn we langs gereden, langs kerkjes en nog meer indrukwekkende uitzichten. Savonds heb ik met 4 andere meiden lekker gegeten in het huisje. Ik heb panga filet met salade op. Dit was lekker ondanks dat het vis was!! Ik leer hier weer eten denk ik. Dag 3 vis op, dag 2 Kip.. Het moet niet gekker worden. Dag 3 is afgesloten met lekker kletsen bij het zwembad. Ik had de puf er nog niet voor om op stap te gaan aangezien ik continu rond 07.00 wakker ben.
Vandaag ga ik met Renske (huisgenootje + medestagiaire) naar stage toe om kennis te maken en voor de rest zien we wel wat de dag brengt.

xxxx Ayo!

  • 05 Februari 2015 - 14:46

    Mamma:

    Mooi verhaal mop. Precies geschreven zoals we je kennen, met gevoel en humor.
    Snik het duurt nog zooooo lang voordat het 22 mei is....

  • 05 Februari 2015 - 14:59

    Luuk:

    Mooi geschreven schat! Geniet van de mooie tijd daar! XX

  • 05 Februari 2015 - 15:14

    Oma:

    mooi geschreven mopke.
    ik zie wel dat je het naar je zin hebt.
    ik minder. mis je .maar ik zal er toch mee moeten leven.
    je bent nu zo ver weg mop.
    heb een centemeter hangen met 167 dagen erop.
    nu knip ik iedere morgen 1 centemeter eraf dus heb er drie al afgehaald.
    dus ik heb er nog veel te gaan.
    schatje kijk daar goed uit in het verkeer
    en verder veel succes en veel plezier.
    hou van jou xxxxx love you

  • 05 Februari 2015 - 15:18

    Die Geakke Max:

    Vet geschreven!
    Ben stiekem best jaloers haha...

    Veel plezier nog daaro!

  • 05 Februari 2015 - 16:10

    Michelle:

    wat leuk om te lezen schatje. Fijn dat je het naar je zin hebt. Moeten binnenkort ook maar even skypen, app me maar zodra je daar aan toe bent. Ik hoop dat het cadeautje en de dromenvanger je steun geven waar nodig. Tot snel lief, x

  • 05 Februari 2015 - 19:44

    Judith:

    Mooi verhaal mop! Ik ben helemaal jaloers als ik dit zo lees, ik boek toch maar een ticket denk ik hihi. We moeten maar snel een keer Skypen! Samen en met een paar mensjes van de HEMA!!

    Geniet van je tijd daar lieverd!

  • 05 Februari 2015 - 21:32

    Tante Toos:

    Hoi meid

    Klinkt allemaal goed, kijk je wel uit met rijden. Want als het op de fiets gevaarlijk is, zal dat met de auto ook zo zijn en niet drinken in de zon en dan rijden...... Uitkijken dus!!
    Benieuwd naar je volgende verslag en vis en kip is gewoon lekker :-)
    Veel plezier meis !! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Op deze pagina kunnen jullie al mijn te gekke avontuurtjes lezen. Het is niet bedoeld om jullie jaloers te maken, maar voornamelijk mee te genieten van alle strandjes, heerlijke eten, lokale bevolking en prachtige feestjes. Enjoy het lezen en mocht je nu toch willen reageren. Dit kan! Dikke sunshi!

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 4008

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 17 Juli 2015

Dushi Korsou

Landen bezocht: