Korsou wat ben je bijzonder - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Bambacht - WaarBenJij.nu Korsou wat ben je bijzonder - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Bambacht - WaarBenJij.nu

Korsou wat ben je bijzonder

Blijf op de hoogte en volg Bo

10 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi (Goede Avond),

Zo daar ben ik weer. Even alles weer van mij afschrijven. Nu kan het ook, want heb sinds mijn vorige verslag geen wifi meer gehad. Gelukkig is dat weer gemaakt!!
Geen wifi betekent onrust, maar ook wel alle tijd om iets te doen. Zo heb ik al vele strandjes bezocht. Vrijdag ben ik bij Jan Thiel Beach geweest. Echt een prachtig strand, waar je super goed kan snorkelen. Heb dan ook de onderwater camera daar voor het eerst uitgeprobeerd. En de foto's zijn nog een succes ook!! Ook zijn we met paar meiden naar Cas Abeau gegaan. Ligt wat verder naar het westpunt toe dan alle andere strandjes tot nu toe, maar echt dat is het plaatje van de stranden van Korsou wat je ziet bij google afbeeldingen. Prachtig wit strand met een super heldere zee!! De faciliteiten waren alleen niet super vond ik zelf. Je moest betalen voor te douche en kwam geen drink water uit de kraan. Verder lagen we ook nog is bij een mierennest, moesten wij weer hebben haha. Hadden alleen geen zin om te verplaatsen aangezien dat het enige plekje was met nog beetje schaduw. Agh je kan niet alles hebben bleek maar weer eens haha.
Naast de prachtige strandjes heb ik het stappen vrijdag en zaterdag ook ondervonden hier op het eilandje. Vrijdag was project X op kokomo beach. Ik denk dat ik het festivalletje het beste kan beschrijven als een techno feest. Niet helemaal mijn ding door de muziek, maar beetje dansen lukte zeker nog wel. Dit was dan ook mn eerste avondje als bob. Was best raar om zo laat terug te rijden, want elke idioot rijdt met groot licht en dat is niet prettig op pikdonkere wegen. Maar agh ook hiervan zijn we veilig thuis gekomen. Zaterdagmiddag was het helemaal feest geblazen. van 5 tot 6 was het happy hour bij Zanzibar op Jan Thiel Beach. Nou de drank smaakte meer dan prima. Na een cocktail Pina Colada besteld te hebben kwamen we er achter dat dus niet alles voor de helft is. Stelletje afzetters, maar de Amstel Bright was ook lekker verfrissend. Na de happy hour zijn we dan ook verder door gegaan op de Amstel Bright en uiteindelijk ben ik goed aangeschoten en erg gelukkig thuis gebracht. Daar hebben we nog gezellig met bijna heel het huis gekletst.
Verder zijn nog leuke dingentjes dat ik willemstad (Punda & Otrobanda) heb gezien. Ik heb over de pondjesbrug gelopen. Pff werd je beetje misselijk op, nu snap ik de bijnaam swinging lady. Ook hebben we de beroemde letters DUSHI en CURACAO gezien en hebben we op dat zelfde pleintje bij wilhelmina cafe een heerlijke lunch gegeten. Ik had de beroemde wilhelmina salade. Smaakte erg goed en was goed machtig! Ook heb ik mn eerste echte verse kokosmelk en kokosnoot op. Jammieee, ben gek op die smaak aan het worden!! Wat ik erg grappig vond van Willemstad is dat we langs een kerk liepen. Ik zei nog van OOO daar wil ik echt even naar binnen. Zag er van buiten namelijk super mooi uit. Maar helaas, het was een rechtbank. Heb echt nog nooit gezien dat een Rechtbank in een kerk gevestigd is. Weer wat nieuwe kennis erbij!
Ook nog een leuk dingetje is dat ik zondag met heel het huis gbqqd heb. Was erg gezellig om zo elkaar weer wat beter te leren kennen!! En het smaakte ook nog is goed. Trouwens over eten gesproken, ook hier gaan de Nederlandse gewoontes door. Na het stappen een vette snack. Dat was namelijk na Zanzibar gingen we nog even naar de MAC. OO dat smaakte op dat moment echt zoo lekker!!

Ben vorige week donderdag dan ook naar stage Brasami geweest en vandaag mn eerste echte dagje gehad. Ik loop stage bij de afdeling Hamaka. Dat is de jeugdafdeling van Brasami. De jeugdige zitten daar bijna allemaal zonder verslaving, maar met heel veel gedragsproblematieken. Door die problematieken zijn zij in aanraking gekomen met de justitie en omdat ze hier geen jeugdgevangenis hebben worden ze maar bij Brasami geplaatst. Heb vandaag dus ook kennis gemaakt met de cliënten. Het zijn jongere van 12 tot 18 jaar en zitten bij Brasami door een Ondertoezichtstelling (jeugdbeschermingsmaatregel) of een Plaatsing In Jeugdinrichting maartegel (PIJ-maatregel). Het zijn echt diverse jongeren wat ik mee heb gekregen van de dossiers. Vandaag heb ik namelijk veel veldonderzoek gedaan. Die ruimte kreeg ik dan ook om te doen, aangezien de jongere sochtends naar school of stage zijn. Dit maakte het deze dag dan ook wel een beetje saai. Ik hoop dat ik morgen meer in contact ga komen met de cliënten zelf. Zo niet dan wordt het de mogelijkheden bespreken met mijn begeleiders. Ook op de afdeling heb ik namelijk een begeleider. Aardige man! Is in NL altijd militair geweest en heeft een erg actieve en betrokken houding, tenminste dat was de eerste indruk. Waar ik tegen aan loop betreft stage is de Taal. Collega's spreken de taal tegen elkaar, clienten tegen elkaar, sommige verslagen staan in het Papiamento. Gelukkig doen de collega's op dit moment nog NL tegen mij praten, omdat ik er anders niet van snap. Maar de cliënten die vertikken het. Hoorde van mijn begeleider dat ze mij wel begrijpen in het NL maar dat het een kwestie van respect afdwingen richting hun is om niet te antwoorden in het NL. Dat komt later hoop ik en anders moet er een wonder gebeuren op mijn taal gebied. Gelukkig krijgen we vanaf donderdag dan ook weer Papiamento les hier in het huis. Erg fijn dus!

Nou het gaat dus allemaal eigenlijk wel prima. Het gemis is nog enorm groot, maar door het te uiten wordt ik vanuit het thuisfront genoeg gesteund en ook hier in huis zoeken we met wat meiden naar veel afleiding. Het is fijn om te zien dat ik niet de enigste daar in ben. Maar zoals ik vaak te horen krijg, ook dat komt allemaal goed! Mn plekje in huis heb ik gevonden, nu nog op stage!

xxxx Ayo & Drumi Dushi!!

  • 11 Februari 2015 - 08:51

    Oma:

    Liefke
    goed geschreven weer.
    ik merk wel dat je er goed door heen slaat.
    het valt ook niet mee om zo ver van huis te zijn
    ik mis je.
    nu moet je nog da papemento leren .
    dan kan je meer met die mensen praten.
    en dat gaat jou ook lukken
    weet ik zeker
    kijk goed uit mopke in het verkeer.
    love you xxxx
    Oma xxxxxxxxx

  • 11 Februari 2015 - 09:12

    Tante Toos:

    Nu dan echt aan de bak en tussen de bedrijven door genieten!!!
    Hoop dat je iets hebt aan wat we via de app al besproken hebben.
    Succes meid!!! Xx

  • 11 Februari 2015 - 09:45

    Mamma:

    Mooi verwoord weer.... ach meisje. Het komt echt allemaal wel goed... maar je moet het wel de kans en de tijd geven. Maar goed dat hebben we al besproken. Besef wat voor kans dit is en dat je dit nooit meer mee gaat maken. Ik hou van jou. Je bent een topper. En ach geen wifi is echt niet het eind van de wereld. Hahaha....xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Februari 2015 - 09:07

    Astrid:

    Ha die Bo
    Wat een geweldig avontuur maak je mee.geniet er van.
    Heel veel succes met je stage en in het begin zal het even moeilijk zijn maar ook dat zal wennen.
    Heel veel succes en blijf schrijven
    Leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Op deze pagina kunnen jullie al mijn te gekke avontuurtjes lezen. Het is niet bedoeld om jullie jaloers te maken, maar voornamelijk mee te genieten van alle strandjes, heerlijke eten, lokale bevolking en prachtige feestjes. Enjoy het lezen en mocht je nu toch willen reageren. Dit kan! Dikke sunshi!

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 4013

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 17 Juli 2015

Dushi Korsou

Landen bezocht: